サービス案内 Our Services

サービス案内 Our Services

ビジョンブリッジは、業界団体や特定の目的実現のために設立された団体(医学系、技術系、環境系等コンソーシアム、フォーラム、学会等)に、「アソシエーション・マネジメント」という手法を用い、事務局機能を効率的で良心的な価格で提供する会社です。
アソシエーション・マネジメント(団体事務委託業務)に精通したプロフェッショナルが、組織運営に携わり、バックオフィスとしての事務局機能を提供することにより、理事メンバー等が将来ビジョン実現に向けた企画立案・戦略等に専念できる環境を創出します。

従来の団体事務委託業務は国内でのデータベースの管理やメール発送、会議のコーディネーションにフォーカスされていましたが、当社はクライアントのニーズにこたえ、普及啓発・広報活動はじめ目的に応じた戦略的なKnow-Howを提供します。また、北米、ヨーロッパのパートナーを通じてグローバルな規模での要望に応じます。

Vision Bridge was established to cater to the specific needs of organizations such as professional associations, (medical, technical, environmental, etc.), forums, consortia and academic societies by providing cost-effective solutions through effective “association management”.

Our core team of professionals provides back office support as well as full secretariat management, thus creating an ideal environment for officers and Boards of Directors to focus on strategic planning and the realization of their vision and long term goals.

Apart from traditional services such as data base management, correspondence, newsletters, coordination of meetings/conferences etc, we also provide strategic know-how in public relations and promotional activities. Further, our global partners in Europe and North America allow us reach out to your potential clients worldwide.

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団体事務局管理業務 Association Management Services

一般・公益社団法人/財団法人、特定非営利活動法人(NPO)、学会、フォーラム、コンソーシアム等、各種団体の事務局として、事務運営専門スタッフが、年間スケジュール管理、会員名簿管理、各種問い合わせ対応、各委員会の運営補助から予算管理、決算、納税等多岐にわたる事務局業務をワンストップ・ソリューションにて提供します。

団体の広報活動、普及啓発事業の一環として、ホームページの制作・管理、講演会・セミナー等の企画・運営等の業務を行います。

業務の一部分から、全体的な管理までご要望・ご相談に応じます。

As the secretariat for industry associations and organizations such as NPOs, foundations and consortiums, we provide a one-stop solution with a holistic approach covering all functions such as management of the yearly schedule, membership database, acting as a contact point to handle inquires, providing support for committee meetings, as well as ensuring appropriate budget controls and payment of taxes.

As part of the PR and promotional activities, our services include design and maintenance of a client’s website and planning and execution of seminars and symposiums

We are ready to serve our clients in any way, depending on their needs, whether it is outsourcing one particular operation/function or undertaking the entire management of the event(s) with a total solution package.


業務内容 / Business Content

  • 会員データベース管理
  • 理事会・総会・各種委員会支援
  • テレビ会議(遠隔会議)の実施
  • 議事録作成・報告書作成
  • 予算管理
  • 広報事業支援業務(会合の開催、HP管理等)
  • 行政手続き
  • オフィス機能の提供
  • Membership database management
  • Proceedings record, reports
  • Video conferencing (Polycom & Rental of Equipment)
  • Budget control
  • Public related support
  • Administrative procedure
  • Providing office function
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広報事業・国内/国際会議企画・運営 Public Relation Services / Meeting Administration

国内・国際会議、総会、学術講演会、展示会、表彰式典等、主催者の目的、ご予算に合わせた会合の企画、準備、運営を行います。数百名規模の国際コンファレンス、千名規模の国内会議、数十名の海外研修生を招いたセミナー、展示会等の企画、事前準備、運営等これまでの実績、経験を生かし最適なサービスをご提供します。

調査・企画、予算管理、案内・広報活動、スポンサー対応、WEB制作、講演者対応、会場選定等の事前準備から、参加者の登録受付、講師等の対応(ご依頼、原稿収集、宿泊先・交通の手配、当日の接遇、謝金のお支払、源泉所得税の納付)、資料翻訳、各会場との交渉、各種制作物・印刷物、調整等これまでの経験を生かし会合の開催に向けた準備を進めます。

受付から、進行管理、案内・誘導、プレス対応等シームレスな運営が可能です。VIP接遇についてもご相談ください。
装花については、各国で長年経験を積み実績を重ねてきたミッションデザイナーズ部門 チーフディレクター小松崎慶子が担当します。

We plan, prepare, manage and execute domestic / international seminars, conferences, general body meetings, lectures, exhibitions, ceremonies, etc.
Our past achievements include international conferences with a few hundred participants as well as domestic seminars with more than one thousand participants. We have also arranged seminars that were conducted for overseas interns, exhibitions etc. We pride ourselves in being able to offer the best cost-effective solution to our clients based on our 10 years of diverse experience and achievements.

When organizing an event, we are a one-stop solution for the entire life-cycle of the event. The preparation stage includes conducting preliminary research, planning, budget control, PR activities, managing sponsors, web site management, coordinating with the speakers, finding a suitable venue, registration for participants, etc. The execution stage covers the entire operations management during the event, from the reception, registration desk, hospitality and care of the speakers and VIPs, to the handling of press releases/press conferences, translation of material and arranging for interpreters. Our team includes a mission designer (Chief Director Ms. Keiko Komatsuzaki) who produces and creates all the floral decorations to set the tone and mood for the event.

Paying careful attention to details can make or break an event. We are detail oriented and ensure all aspects of the event are carefully orchestrated, including:


業務内容/Business Content

招聘業務
  • フライトの連絡調整
  • 海外航空券・海外旅行保険手配
  • VISA取得手続き
  • 空港お出迎えサービス
  • ホテル手配
  • 送迎車両手配
  • VIPアテンド
運営当日・準備・事後対応業務
  • 会場・機材手配
  • ケータリング手配
  • 通訳・同時通訳手配
  • 資料の翻訳
    ネイティブチェック(英語、北京語、他)
  • 台本・議事録・報告書作成
  • テープ起こし(日英)
  • 運営マニュアル作成
  • プレスカンファレンス対応
  • テレビ会議(ポリコム)システム提供・機材貸出
  • 装花
印刷・制作物
  • パンフレット・ポスター制作
  • ノベルティーグッズ企画・提案
  • 翻訳(日英、日北京語、他)
登録受付業務
  • 登録管理業務(HP/FAX/郵送)
  • オンライン決済機能サービス(クレジットカード等)
  • 問合せ対応
Handling Invitees from Abroad 
  • Flight arrangements
  • Visa & travel insurance
  • Pick up and escort from airport
  • Hotel accommodation
  • Escort to venue
  • VIP hospitality
Operations Management during the Event 
  • Arranging venue and necessary equipment
  • Catering
  • Arranging simultaneous interpretation
  • Preparation of material (translation and optional check of material by a native of the target country)
  • MC script, meeting minutes, reports, etc.
  • Transcript of speeches (English, Japanese)
  • Proceedings record
  • Preparation of Operations Manuals
  • Press conferences
  • Video conferencing (Polycom rental of equipment)
  • Floral decorations
Production and Printing
  • Designing pamphlets, brochures, posters, etc.
  • Planning and producing novelty items as souvenirs for attendees
  • Preparation of material including translation (Japanese English Chinese etc.)
Registration of Participants 
  • Registration management(website, fax, direct mail etc.)
  • Online payment system (credit cards)
  • Handling inquiries
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